تجربه یک مصرفکننده از تندر ۹۰ اتوماتیک و MVM X22 PRO
سلام. بعد از یک هفته استفاده، تجربه خودم در مورد ماشین امویام ایکس ۲۲ پرو را برای شما مینویسم. همین ابتدا اعلام کنم که قبل از X22 PRO، ماشین من یک ال ۹۰ اتوماتیک مدل ۹۶ بود بنابراین این دو خودرو را به هم مقایسه میکنم. این متن صرفا نظر من است و از آنجایی که در بسیاری از متنها برای این خودرو قبل از خرید آن چیزی پیدا نکردم تصمیم گرفتم اینجا تا جایی که ممکن بود تجربه خود را بگویم. من رنگ قرمز x22pro را گرفتم که متاسفانه بیشتر به مسی نزدیک است تا قرمز.
اولین تفاوت در گیربکس
همانگونه که میدانید گیربکس ال۹۰ چهار دنده خورشیدی (AT) است. پس به دلیل کم بودن تعداد دندهها تعویض دندهها مخصوصا در دنده یک به دو محسوس است ولی در ام وی ام x22 pro از آنجایی که از گیربکس CVT استفاده شده شما در حین رانندگی به هیچ عنوان متوجه تعویض دنده نخواهید شد.
مصرف سوخت
مصرف سوخت ترکیبی x22 pro در این یک هفته که در شهر و خارج از شهر داشتم (۱۵۰ کیلومتر) ۷/۵ بود. مصرف لحظهای بسیار متغییر است و از ۴/۲ تا ۱۱/۵ نوسان دارد که مقیاس درستی برای تصمیمگیری نیست. مصرف سوخت ترکیبی ال ۹۰ اتوماتیک نیز چیزی حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
قدرت موتور و کشش
قدرت موتور ال ۹۰، ۱۰۵ اسب بخار است در مقایسه با x22pro که ۱۰۲ اسب بخار است. ولی در سربالاییها به دلیل عملکرد توربوشارژر بسیار بهتر از ال ۹۰ اتوماتیک عمل میکند. این بهتر عمل کردن از دو منظر دیده میشود: ۱- تعویض دنده بهتر ۲- گشتاوربالاتر در دور موتور پایین. نسبت به موتور سه سیلندر انتظار این قدرت و شتاب را ندارید. از دوستانم که X22 معمولی و اتوماتیک داشتند خواستم ماشین را چک کنند و هر دو گفتند که شتاب و قدرت بسیار افزایش داشته است.
شتاب
شتاب X22pro از ال ۹۰ اتوماتیک به طور محسوسی بیشتر است. در شتابگیری توربوشارژ با چند ثانیه تاخیر وارد مدار میشود ولی قبل از فعال شدن توربو نیز شتاب غافلگیرکننده است. در حین رانندگی صدای باد و محیط بیرون به شدت کمتر است ولی صدای موتور در داخل مخصوصا زمانی که توربوشارژ عمل میکند زیاد است و بستگی به سلیقه شما دارد و به راننده حس اسپرتتری میدهد. در ایکس ۲۲ پرو اصلا متوجه سرعت بالای خودرو در مسیرهای مستقیم نخواهید شد و باید حتما به کیلومتر توجه کنید تا جریمه نشوید.
تجهیزات و آپشنها
تندر ۹۰ اتوماتیک رسما هیچ آپشنی ندارد. ولی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو امکانات خوبی دارد. آینههای جانبی آن برخلاف تندر ۹۰ بزرگ هستند ولی آینه عقب به دلیل کوچک بودن شیشه وسعت دید زیادی ندارد. شما میتوانید قبل خروج از منزل و رسیدن به خودرو با ریموت کنترل ماشین را روشن کنید و این امر برای گرم کردن موتورخودرو توربوشارژ قبل از حرکت بسیار مهم است. بدین ترتیب موتور تا ۱۰ دقیقه روشن میماند و سپس اگر اقدامی نکنید خاموش میشود. اگر از قبل تهویه را هم روشن کرده باشید با روشن شدن ماشین از راه دور تهویه هم روشن میشود.
فرمان برقی امویام بسیار نرم در سرعتهای پایین و محکم و قابل اعتماد در سرعتهای بالا است این تطبیقپذیری در فرمان هیدرولیک تندر ۹۰ مشاهده نمیشود. X22 PRO کروز کنترل خوبی هم دارد. من کروز را از ۶۰ کیلومتر تا ۱۱۰ کیلومتر چک کردم. اتوهلد در ترافیک بسیار کمک میکند. ترمزها به خوبی عمل میکنند. ترمز دستی برقی بسیار خوب است. صندلیها راحت هستند. سیستم تهویه اتوماتیک نیست. صندلی گرم کن دارد. سنسور بازکردن اتوماتیک باید در تنظیمات روشن کنید. روشنایی نور خودرو در وضعیت اتوماتیک خوب کار میکند و با تاریک شدن هوا چراغها را در زمان مناسبی روشن میکند. در کل امکانات بسیاری دارد.
خلاصه
در مقایسه با ال ۹۰ اتوماتیک این ماشین با حتی مقداری اضافهپرداخت ارزش خرید دارد.
دیدگاهها (۱)
وحید
۱۸ فروردين ۰۳ ، ۱۹:۱۲
پاسخ:
۱۸ فروردين ۰۳، ۱۹:۴۴