کیفیت لاماری و حواشی گلگیر آن

کیفیت لاماری و حواشی گلگیر آن

آیا لاماری ایما خودروی باکیفیتی است؟

چند روز پیش همکارم با شوق و ذوق (واقعا چرا؟!) آمد پیشم و گفت ببین چه ماشین بی‌کیفیتی خریدی! این ویدیو کلیپ را دیدی؟

گفتم کدام کلیپ؟

اینستاگرامش را باز کرد و نشانم داد. یک بنده خدایی در حال مشت کوبیدن به گلگیر یک لاماری به نظر تصادفی بود و با شور و حرارت می‌گفت:

کیفیت گلگیر لاماری اینستاگرام

کلیپ اینستاگرامی کیفیت گلگیر لاماری

آقا هزار دفعه گفتم این لاماری را نخرید! نگاه کن! ورقو نگاه کن! من چیزی نمیگم تو ورقو نگاه کن! من مشت بزنم نگاه کن! چه ورقیه ساختین؟ ببینید چه ورقی داره! داخل در رو نگاه کن حرف بزنی تو بیرون ماشینه عین این خونه هایی که وسطش هیچی نیست همه حرف همو میفهمن! بابا اینو نخرید اینو نخرید پولت رفته تو جوب آب اگه دنبال ماشین لاکچری هستی این لاکچری نیست فیکه!

همکارم گفت نظرت چیه؟

گفتم والله نمی‌دانم. اما می‌دانم شما اگر بخواهی قضاوت کنی باید موارد زیر را در نظر بگیری:

۱- آیا فردی که آن کلیپ را پخش کرده آخرش گفت کدام ماشین گلگیرش محکم است؟! یعنی، آیا در کنار لاماری یک ماشین دیگر مثلا فونیکس یا کی ام سی یا اسپورتیج قرار داد و مقایسه کرد؟!

۲- شاید اگر مقایسه کرده بود معلوم می‌شد این ایراد را همه ماشین‌های رقیب لاماری هم دارند (که البته در ادامه خواهم گفت این ایراد نیست). مثلا گلگیرهای جلو رنو تلیسمان و میتسوبیشی ASX و رنو مگان و... هم از جنس پلاستیک (فایبرگلاس) است و این دلیل بر ضعف این خودروها نیست.

۳- قطعات خودرو وقتی روی کار بسته میشوند استحکام خود را بهتر نشان میدهند. یک گلگیر باز شده و آویزان استحکام کافی را ندارد. وقتی همان گلگیر نصب می‌شود می‌بینی چقدر قرص و محکم سر جایش بسته میشود و محکم است.

تست تصادف خودروها

نتیجه تست تصادف دو خودرو؛ کاپوت برای جذب ضربه تصادف کاملا خرد و جمع شده است. همانطور که واضح است خودروی سمت چپ به دلیل حفظ قالب اتاق، خودروی ایمن‌تری است

۴- سالهاست که خودروها اینگونه طراحی می‌شوند (به تصاویر بالا از تست تصادف خودروهای لینکلن و ب‌ام‌و نگاه کنید). گذشت زمانی که سپر ماشین پیکان از تیر آهن بود!!! الان چارچوب و اسکلت اطراف اتاق خودرو را محکم می‌سازند تا هنگام تصادف جمع نشوند و ضربه تصادف سرنشین را له نکند اما بقیه قسمتهای ماشین را طوری طراحی میکنند که اتفاقا در تصادف جمع یا خرد بشوند تا انرژی تصادف را جذب کنند و فشار وارده به اتاق و سرنشین کم شود. شبیه ابر یا کائوچو که در جعبه وسایل شکننده قرار میگیرد تا انرژی سقوط و ضربه را جذب کند.

یک خودروی ناایمن در تصادف (اتاق جمع شده است)

یک خودروی ناایمن در تصادف (ستون جلو منهدم و اتاق جمع شده است)

بعلاوه، در سال‌های اخیر ایمنی عابران پیاده هم به الزامات استاندارد خودروها افزوده شده. یعنی یک خودرو باید هنگام تصادف با یک عابر کمترین آسیب را به او بزند. برای دستیابی به این هدف خودروسازان مجبورند از متریال نرم‌تر در برخی قسمت‌ها استفاده کنند.

۵- ما هم می‌دانیم که لاماری دست‌پرورده‌ی فولکس یا تویوتا یا حتی هیوندای نیست اما محصول شرکت دانگ فنگ یکی از چهار خودروساز دولتی چین است که قبلا برخی از محصولاش در ایران عرضه شده و جواب خود را پس داده‌اند.

تست تصادف لاماری ایما

لاماری ایما در هنگام تست تصادف. همانگونه که مشخص است ستون‌ها سالم هستند

۶- نهایتا، بر پایه اعلام مرکز تحقیق و تکنولوژی خودروی چین (C-NCAP)، لاماری ایما ۵ ستاره ایمنی از این موسسه دریافت کرده است. ۵ ستاره ایمنی که لاماری دریافت کرده بالاترین رده ایمنی این موسسه است بنابراین سایر خودروهای چینی بازار ایران یا از لاماری ایمنی پایین‌تری دارند و یا همسطح آن هستند.

 به همکارم گفتم شما لاماری نخر. اما بر اساس این کلیپ‌ها هم تصمیم‌گیری نکن.


سایر مطالب:

چرا لاماری ایما را برای خرید انتخاب کنیم؟

لاماری ایما یا چانگان یونی تی؟

نتیجه تست تصادف لاماری ایما

روش آب‌بندی خودروی لاماری ایما

همه خودروهای دانگ فنگ در ایران

کدام خودروها با لاماری ایما تشابه فنی دارند؟

نکاتی که در تحویل خودروی صفر کیلومتر باید مد نظر داشت

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی