کدام خودروها با لاماری ایما تشابه فنی دارند؟ (بخش نخست: سوبا ام ۴)

کدام خودروها با لاماری ایما تشابه فنی دارند؟ (بخش نخست: سوبا ام ۴)

خودروهایی که در بازار ایران مشخصات فنی یکسانی با لاماری ایما دارند

خودروسازان برای کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری در بازار از پلتفرم و قطعات مشترک در برخی مدل‌ها استفاده می‌کنند. وجود قطعات مشابه بین خودروها و استفاده از پلتفرم‌های مشترک موجب افزایش کیفیت و گسترده‌تر شدن خدمات پس از فروش برای خودروهای دارای شباهت شده و این روند نهایتا به نفع مصرف‌کننده تمام می‌شود.

با این مقدمه تلاش خواهیم کرد تا در این پست و پست‌های بعدی (اگر خودروی مشابه دیگری پیدا کردیم) خودروهای مشابه محصولات لاماری را به شما معرفی نماییم.

خودروی سوبا ام ۴ فردا موتورز

خودرویی که در ادامه معرفی خواهد شد دارای مشابهت فنی و طراحی زیادی با لاماری ایما است:

معرفی سوبا ام ۴ محصول فردا موتورز

خودروی Suba M4 در دو مدل پنج و هفت نفره (دارای سه ردیف صندلی)، به عنوان یک ون لوکس توسط فردا موتورز (FMC) به بازار ایران عرضه شده است. FMC Suba M4 براساس دانگ فنگ فنگژینگ (DongFeng Fengxing M4) در ایران مونتاژ می‌شود. فنگژینگ، یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی دانگ فنگ چین است که در کلاس ون و مینی‌ون فعالیت می‌کند. سوبا M4 در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده است و در تلاش است تا خودرویی لوکس، مجهز و نزدیک به استانداردهای جهانی باشد. این خودرو با نام یات (Yacht) که نوعی قایق لوکس تفریحی است نیز به برخی بازارها عرضه شده است.

مشخصات فنی فردا Suba M4

این خودرو با پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژر TGDi سری 4A91 میتسوبیشی با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر دارای استاندارد یورو ۶ و جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه خیس (W-DCT) از شرکت آلمانی گتراک زیرمجموعه گروه مگنا که هر دو با موتور و گیربکس لاماری ایما یکسان هستند به بازار عرضه می‌گردد.

علاوه بر موتور و گیربکس، بر اساس تصاویر منتشر شده از فضای داخلی این خودرو می‌توان تشخیص داد که مجموعه داشبورد FMC سوبا M4 نیز از طراحی یکسانی با لاماری ایما بهره می‌برد.

سوبا M4 با رنگ‌های بدنه متنوع نظیر سفید، سیاه، خاکستری، آبی روشن، آبی تیره و سبز روشن به فروش می‌رسد و بجز رنگ بدنه، متقاضیان می‌توانند از بین دو نوع تریم داخلی یکی به صورت دو رنگ سفید-قهوه‌ای و دیگری به رنگ یکدست مشکی اقدام به انتخاب نمایند.

در مورد شرکت دانگ فنگ

شرکت دانگ فنگ موتور با ۵۳ سال سابقه از معدود خودروسازان نیمه‌خصوصی نیمه‌دولتی کشور چین محسوب می‌شود. دانگ فنگ در همکاری با خودروسازان مطرحی چون کیا، هوندا و نیسان توانست در سال ۲۰۱۱ به تولید ۳ میلیون دستگاه وسایل نقلیه نایل شود.

از نظر کیفیت فنی و کلاس قیمت می‌توان بعضی محصولات دانگ فنگ را نزدیک به سطح اول خودروسازی چین و برندهایی مثل چری یا جیلی دانست. در کشور ما، در گذشته هاچبک H30 کراس از دانگ فنگ توسط ایران خودرو مونتاژ شد. امروزه گروه خودروسازی بهمن، ون اینرودز (دانگ فنگ C35) و شاسی بلند دیگنیتی (دانگ فنگ iX5) را از این خودروساز به بازار عرضه می‌کند. وانت پیکاپ کلوت و کراس‌اور لاماری ایما و برخی دیگر از خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران همگی از تولیدات دانگ فنگ هستند.

نظر شما چیست؟ اگر خودروی دیگری می‌شناسید که با لاماری ایما تشابه فنی دارد همینجا معرفی نمائید.


سایر مطالب:

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی