لاماری ایما یا چانگان یونی تی؟

لاماری ایما یا چانگان یونی تی؟

مقایسه خودروهای چانگان UNI-T و لاماری ایما

چانگان UNI-T توسط سایپا و به عنوان یک خودروی وارداتی به بازار عرضه شده است. در طرف مقابل نیز رقبای جذاب و هم‌‌وطنی برای UNI-T نظیر لاماری ایما، فونیکس FX و همچنین هایما 8S در بازار ایران حضور دارند که انتظار مقابله با چانگان را می کشند و در آینده ای نزدیک شاهد رقابت جذابی بین این رقبای هم‌وطن خواهیم بود.

مقایسه لاماری ایما با چانگان یونی‌تی

چانگان یونی تی (UNI-T) را می بایست جزو اولین خودروهای وارداتی سایپا دانست. در طرف دیگر هم آرین موتور مدتی است که تحویل لاماری را به مشتریان آغاز کرده و این خودرو یکی پس از دیگری پله‌های افزایش قیمت در بازار و بورس کالا را می پیماید و این روزها اخبار حاکی از عبور لاماری از کانال ۲ میلیارد تومانی است. لاماری ایما، هم از نظر پیشرانه و هم از نقطه نظر سبک و سیاق طراحی می‌تواند رقیب قابل توجهی برای یونی تی محسوب شود. از این رو، در این مطلب به مقایسه این دو خودرو می‌پردازیم.

طراحی ظاهری دو خودرو

چانگان یونی تی نخستین بار در سال ۲۰۲۰ در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد. در آن زمان کمپانی چانگان اعلام کرد این خودرو شروعی برای عرضه یک سری از محصولات جذاب و متفاوت با پیشوند UNI و با نشان چانگان خواهد بود. چانگان یونی تی در نمای ظاهری از سبک طراحی زیبا و صدالبته متفاوتی سود می برد. جلوپنجره این خودرو با سپر آن درآمیخته است و پکیج چراغ های دوقسمتی تمام ال ای دی، نمایی پویا و تهاجمی را برای یونی تی پدید آورده‌اند.

در طرف مقابل، لاماری را داریم. هر چند بنچ مارک های لاماری مانند چراغ های دوقسمتی جلو و یا فرم کوپه مانند بدنه تا حدود زیادی مطابق با ترندهای به کاررفته در چانگان یونی تی است. به هر ترتیب، در پایان بررسی ظاهری دو خودرو باید اذعان کرد هر دو از چهره ای جذاب و زیبا بهره مند هستند و به طور تقریبی طیف مشترکی از مشتریان را هدف قرار داده اند؛ این طیف را باید جوانان و خانواده های جوان دانست.

فضای داخلی و امکانات دو خودرو

درون کابین چانگان نیز مانند نمای بیرونی آن، سبک طراحی جالب و جذابی دارد. تریم داخلی در چانگان یونی تی دورنگ است و یک پنل یکپارچه، دو صفحه نمایش مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال خودرو را در خود جای داده است. فرمان خودرو Dکات بوده و نشان UNI-T در قسمت پایین آن نقش بسته است. در نسخه فول این کراس اوور چانگان امکانات جذاب و کاملی مثل سنسور نور و باران، دسته دنده الکترونیکی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروزکنترل تطبیق پذیر، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار خطی، سنسور نقطه کور، گرم‌کن صندلی های جلو و… دیده می شود.

در لاماری داشبورد و خصوصاً بخش دریچه های تهویه به محصولات مرسدس شباهت دارد. در لاماری ایما هم امکانات قابل قبولی دیده می شود. این کراس اوور چینی و مونتاژی در تیپ عرضه شده به استارت دکمه ای، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دسته دنده الکتریکی، جلو آمپر دیجیتال و یک پارچه با مالتی مدیا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاک‌سازی هوای کابین، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو و… مجهز است.

ابعاد چانگان یونی تی و لاماری ایما

کراس اوور لاماری ایما دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۶۵، ۱۸۶۰ و ۱۶۹۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۱۵ میلی متر اعلام شده است و این موارد برای چانگان یونی تی به ترتیب ۴۵۱۵، ۱۸۷۰ و ۱۵۶۵ هستند و فاصله محوری یونی تی هم عدد ۲۷۱۰ میلی متر است.

مشخصات فنی لاماری و چانگان یونی تی

کراس اوور چانگان UNI-T به پیشرانه ۱/۵ لیتر توربو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت تولیدی پیشرانه یونی تی از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (W-DCT) به چرخ های جلوی این خودرو منتقل می شود.

کراس اوور ایما به پیشرانه ۱/۵ لیتری توربو شارژر GDi مجهز است. این پیشرانه 4A95 نام دارد و مهندسی و امتیاز آن برای کمپانی میتسوبیشی است. این پیشرانه در کارخانه شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید شده است و جزو قوی ترین پیشرانه های ۱/۵ لیتری توربو در بازار چین به حساب می آید. لاماری ایما می تواند ۱۹۵ اسب بخار را با گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید کند و جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته تَر (Wet) نیز توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور آرین موتور می رساند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس راننده است.

 

منبع: خلاصه شده از اسب بخار

 


سایر مطالب:

پرچم لاماری بالاست!

باد نیتروژن، راهکار موثر یا حقه تبلیغاتی؟

لاماری ایما؛ کوسه‌ای در اقیانوس خودروهای ایرانی

تصاویر رسمی خودروی لاماری ایما LAMARI EAMA

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی