لاماری ایما: تسمه تایم یا زنجیر تایم؟

لاماری ایما: تسمه تایم یا زنجیر تایم؟

موتور لاماری ایما از تسمه تایم استفاده می‌کند یا زنجیر تایم؟

تقریبا همه موتورهای مدرن برای زمان‌بندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها از یکی از دو مکانیزم تسمه (Belt) و یا زنجیری (Chain) استفاده می‌کنند. زنجیر تایم و یا تسمه تایم به کاررفته در موتور از یک طرف به میل‌لنگ (Crank Shaft) متصل است و از طرف دیگر به میل بادامک‌ها (Cam Shaft). زنجیر تایم عمر مفید بسیار طولانی‌تری نسبت به تسمه تایم دارد اما در عوض تسمه تایم ساکت‌تر است و نیاز به روغن‌کاری ندارد. تسمه تایم از دهه ۶۰ میلادی برای اولین بار در خودروها استفاده شد، بنابراین تمام خودروهایی که قبل از آن سال تولید شده‌اند مجهز به زنجیر تایم یا مکانیزم‌های دیگری هستند. برای این که مطمئن شوید خودروی شما زنجیر تایم دارد یا تسمه تایم می‌توانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید

موتور لاماری ایما تسمه تایم دارد یا زنجیز تایم؟

زنجیر تایم یا تسمه تایم

لاماری ایما با پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژر TGDi سری 4A91 میتسوبیشی با حداکثر قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن متر تولید می‌شود. این پیشرانه در کارخانه شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید شده است و جزو قوی‌ترین پیشرانه‌های ۱/۵ لیتری توربو در بازار چین به حساب می‌آید.

در دفترچه راهنمای خودروی لاماری ایما چیزی در مورد مکانیزم زمانبندی سوپاپ‌ها ذکر نشده است. اما بنا بر گفته پرسنل تعمیرگاه مرکزی شرکت آرین پارس موتور، پیشرانه خودروی لاماری ایما از تسمه تایم استفاده می‌کند و دوره تعویض تسمه آن هر ۶۰ هزار کیلومتر است.


سایر مطالب:

ده هزارمین‌ لاماری ایما تولید شد

باد نیتروژن، راهکار موثر یا حقه تبلیغاتی؟

جداول رسمی مشخصات فنی خودروی لاماری ایما

نکاتی که در تحویل خودروی صفر کیلومتر باید مد نظر داشت

کدام خودروها با لاماری ایما تشابه فنی دارند؟

روش آب‌بندی خودروی لاماری ایما

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی