نکاتی که در تحویل خودروی صفر کیلومتر باید مد نظر داشت

نکاتی که در تحویل خودروی صفر کیلومتر باید مد نظر داشت

خودروی لاماری ایما صفر کیلومتر را چگونه تحویل بگیریم؟

مراسم تحویل لاماری ایما - تصویر از خودروبانک

چند روز پیش از نمایندگی آرین پارس موتور برای تحویل خودروی لاماری ایما با من تماس گرفتند. با خودم فکر کردم شاید عده‌ای از خریداران خودرو‌های صفر کیلومتر نمی‌دانند هنگام تحویل خودرو از کارخانه یا نمایندگی باید چه چیز‌هایی را چک کنند. درست است که تحویل خودروی صفر کیلومتر از نمایندگی تا حدی باعث اطمینان خاطر خریدار است اما ممکن است در موارد معدود مشکلاتی پیش بیاید که با رعایت نکات زیر می‌توانید ریسک خود را کاهش دهید. در این یادداشت قرار است با یکدیگر مرور کنیم که چه نکات و مواردی را به هنگام تحویل خودروی لاماری (یا هر خودروی دیگر) صفر کیلومتر از نمایندگی با از نمایشگاه باید مد نظر داشته باشید تا بتوانید یک خرید موفق را پشت سر بگذارید و بعدا خدای ناکرده به مشکل بر نخورید. چک لیست شما برای تحویل خودروی صفر کیلومتر لاماری ایما (و هر خودروی دیگر و حتی خودروی کارکرده) باید شامل تحویل گرفتن مدارک، کسب اطمینان از صحت فنی، سلامت ظاهری و تجهیزات خودروی خریداری شده باشد. پس با ادامه مطلب همراه باشید.

۱- روشنایی روز را از دست ندهید

اجازه بدهید همین ابتدا بگویم که چه برای خودروی صفر و چه برای خودروی کارکرده، چه لاماری ایما و چه هر خودروی دیگر، سعی کنید از تحویل خودرو در شب یا وقتی/ جایی که نور روز وجود ندارد خودداری نمایید. در تاریکی کارایی و دقت چشمان برای تشخیص جرئیات کاهش می‌یابد و ممکن است نتوانید برخی از مشکلاتی که در ادامه گوشزد می‌کنم را تشخیص دهید.

۲- مدارک خودرو را تمام و کمال تحویل بگیرید

برخی از مدارک خودرو باید همان ابتدا حاضر و آماده باشند و تحویل شما کردند و برخی دیگر مانند کارت سوخت و کارت مشخصات خودرو ظرف چند روز توسط پست به شما تحویل داده خواهند شد. مدارک را حتما تحویل بگیرید و با مشخصات و شماره‌های حک شده روی شاسی خودرو، بدنه موتور و پلاک آن تطبیق دهید. این مدارک عبارتند از:
🔸 کارت ماشین    🔸 برگ سبز خودرو    🔸 سند خودرو    🔸 بیمه نامه     🔸 کارت گارانتی    🔸 فاکتور رسمی    🔸 دفترچه راهنما

۳- خودرو را از نظر فنی بررسی نمایید

مواردی فنی که در زمان تحویل خودرو باید آن‌ها را چک کرد عبارتند از:

🔸 روشن کردن خودرو     🔸 تست سیستم برق خودرو و روشنایی خودرو    🔸 تست سیستم ترمز‌ خودرو    🔸 تست کمربند ایمنی خودرو    🔸 بررسی ظاهری موتور خودرو و قطعات آن    🔸 تست پدال خودرو و دنده    🔸 بررسی وجود برچسب تست فنی و کیفیت خودرو    🔸 بررسی سلامت لاستیک خودرو    

۴- از بررسی ظاهر خودرو غافل نشوید

در زیر نور مناسب این موارد را در خودروی صفر بررسی نمایید:

🔸 بررسی رنگ خودرو     🔸 اطمینان از سلامت بدنه و ستون‌ها و زه‌های خودرو     🔸 باز و بستن در‌های خودرو    🔸 تحویل سوییچ یدک و کد آن    🔸 چک کردن لاستیک زاپاس     🔸 بررسی وجود جک خودرو و ابزار جک     🔸 بازرسی جلوپنجره    🔸 بررسی شیشه‌ها و پنجره‌ها    🔸 باز و بستن درب صندوق عقب     🔸 بررسی ظاهری رینگ‌ها و لاستیک‌ها و قالپاق‌ها    🔸 چک کردن درب کاپوت    🔸 بررسی گلگیرها    🔸 چک کردن قفل‌های درب خودرو   🔸 بازرسی دستگیره درها    🔸 چک کردن درپوش باک خودرو    🔸 تست برف‌‌پاک‌کن    🔸 بررسی ظاهری باربند و باله عقب    🔸 چک کردن سقف خودرو و سانروف

۵- تجهیزات داخلی خودرو را بررسی کنید

شامل بررسی تجهیزات داخلی، تودوزی، دکمه‌ها، و... نظیر:

🔸 چک کردن صفحه مانیوتر مالتی مدیا     🔸 بررسی چرم و دوخت صندلی و تودوزی     🔸 بازرسی کارکرد کیلومترشمار خودرو      🔸 بررسی کولر با صبر کافی    🔸 چک کردن نشانگرهای آمپر، درجات و چراغ‌های هشدار و راهنما    🔸 تست اهرم‌ها و سوییچ‌های صندلی    🔸 بازرسی بالابر شیشه خودرو و آینه     🔸 بررسی و تست سانروف

۶- از کامل بودن متعلقات و تجهیزات (آپشن‌های) خودرو مطمئن شوید

پیش ار تحویل درباره آپشن‌ها و متعلقات خودرو خود تحقیق کنید و فهرستی از آنها تهیه کنید. هنگام تحویل خودرو آپشن‌های آن را را با چک لیست خود مطابقت دهید.

۷- و نهایتا چند یادآوری مهم

🔸  در تحویل گرفتن خودرو عجله نکنید؛ متصدی تحویل خودرو باید با شما محترمانه رفتار کند و زمان و وقت کافی برای توضیح امکانات خودرو و شرایط آن به شما اختصاص دهد.
🔸  اگر قطعه‌ای از خودرو دچار مشکل بود از تحویل خودرو بپرهیزید.
🔸  درباره سرویس‌های اولیه و دوره‌ای سوال کنید تا اگر مشکلی برای خودرو به وجود آمد با ابطال گارانتی مواجه نشوید.

🔸  توجه داشته باشید هنگام تحویل گرفتن خودرو باید برگه‌ای را امضا کنید که در آن اعلام خواهید کرد خودرو را صحیح و سالم تحویل گرفتید و تمامی مدارک خودرو درست است. پس بهتر است این نکته‌ها را به دقت رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید چون نمایندگی‌ها بعد از امضای این برگه تعهدی نسبت به خودرو و مدارک تحویل داده‌شده نخواهند داشت.

 

برای اینکه در هنگام تحویل خودرو چک لیستی در دست داشته باشید، خلاصه این یادداشت به صورت PDF تهیه شده که می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کرده و به همراه داشته باشید:

دانلود فایل PDF نکاتی که باید هنگام تحویل خودروی صفر کیلومتر مد نظر قرار داد

 


سایر مطالب:

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی