مشخصات کامل لاماری ایما

مشخصات کامل لاماری ایما

شرکت آرین موتور محصول جدید خود را با نام لاماری ایما که یک نشان تجاری اختصاصی است به بازار عرضه کرده است. هلدینگ آرین موتور که به عنوان یک هلدینگ فعال ایرانی در زمینه خودرو شناخته می‌شود و اقدام به واردات برندهای خودروی مطرح دنیا مانند DS، میتسوبیشی و همچنین خودروهای سنگین هیتاچی کرده است، در بهمن ماه ۱۴۰۰ از خودروی لاماری خود رونمایی کرد.

نمای سه رخ لاماری ایما مشکی

 

لاماری ایما در بازار چین و سایر کشورها با نام دانگ فنگ T5 Evo شناخته می‌شود که در حقیقت نسخه‌ای بهبود یافته از دانگ فنگ T5 اصلی است. دانگ فنگ T5 Evo خودرویی به روز است و در سال ۲۰۲۱ توسط یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ معرفی شده است. همان‌طور که اندکی قبل اشاره کردیم، این خودرو در حقیقت نسخه‌ای تغییر یافته از دانگ فنگ T5 است که این خودرو نیز در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. نکته جالب در خصوص لاماری ایما، عرضه همزمان نسخه اصلی یعنی دانگ فنگ T5 توسط خودروسازی فردا است. این خودرو نیز با برند داخلی یعنی FMC T5 به بازار ایران عرضه می‌شود هرچند برخلاف لاماری ایما، چندان اسپرت نیست و بیشتر یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود.

خوب است بدانید که کلمه لاماری ایما ترکیبی از دو واژه Leading Automaker و همچنین واژه آرین است که توسط این شرکت نام گذاری شده است. همچنین، لوگوی تجاری این برند به شکل سر گوزن بوده و می‌تواند حس یک برند معتبر و منحصر‌به‌فرد را به کاربران خود القا کند.

اگر علاقمند به کسب اطلاع در مورد خودروی لاماری هستید؛ ادامه این راهنما را از دست ندهید.

مشخصات داخلی لاماری ایما

سقف پانوراما لاماری ایما forthing t5 evo

می‌توان گفت که ظاهر بیرونی خودرو با ظاهر داخلی آن، تفاوت‌هایی داشته و حس متفاوتی را به کاربر القا می‌کند. ظاهر داخلی این اتومبیل مجلل و چشم گیر می‌باشد؛ اولین موردی که در نگاه اول به چشم می‌خورد، نمایشگرهای این خودرو می‌باشند که بخش بزرگی از نمای داخلی را اشغال کرده‌اند و به جهت نمایش سیستم سرگرمی و مجموعه‌ای نشانه‌گرها تعبیه شده‌اند. کابین این خودرو، بسیار مدرن بوده و از دیزاینی مینیمال برخوردار است و در هنگام استفاده از آن با دکمه‌ها و نشانگرهای کمی رو‌به‌رو خواهید بود.
برخی از کاربران بر این باور هستند که لاماری کمی مشابه مرسدس بنز طراحی شده است و در واقع از الگوی طراحی مرسدس بنز در این خودرو الهام گرفته شده است. دریچه‌های تهویه خودرو ظاهری مشابه با دریچه‌های تهویه مرسدس بنز داشته و فرمان خودرو و اهرم تعویض دنده به شکل بسیار منحصر‌به‌فرد و زیبا طراحی و ساخته شده‌اند. فرمان خودرو از نوع دی کات بوده و فاصله بین دو محوری لاماری ایما برابر با ۲۷۱۵ میلی متر می‌باشد و بنابراین با استفاده از این خودرو می‌توانید از فضای مناسب و جا‌داری که در آن تعبیه شده است نیز بهره‌مند شوید.

مشخصات ظاهری لاماری ایما

Exterior-view-of-Eama-Lamari-1

از لحاظ طراحی خارجی، به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که خودروی لاماری ایما کاملاً بر اساس اصول مدرن طراحی خودروسازی چینی طراحی شده است؛ در این خودرو شاهد چراغ‌های باریکی هستیم که ممکن است شما را به یاد خودروهایی مانند ام وی ‌ام X22 PRO بیندازد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که ظاهر لاماری با توجه به نوع چراغ‌ها و طراحی بدنه آن، احساس قدرتمند و خشنی را به کاربر القا می‌کند. از نکاتی که باعث شده تا طراحی این خودرو کمی به طراحی خودروهای اروپایی نزدیک شود، استفاده از الگوی مه شکن‌های بزرگ عمودی در کنار گریل بزرگ آن می‌باشد.

از جزئیات جذابی که می‌توان در خودروی لاماری ایما به آن اشاره کرد، محفظه موتور آن می‌باشد که به طور مرموزی در یک پکیج سربسته به عنوان بخشی از المان‌های فنی خودرو پنهان شده است. در بررسی نمای عقب خودرو نیز می‌توانید نوار خیره کننده LED را مشاهده نمایید که به صورت زیبا طراحی شده‌‌اند و با چراغ سوم ترمز آرواره‌ای در هماهنگی کامل می‌باشند.

مشخصات فنی لاماری ایما

 مشخصات لاماری ایما

از لحاظ فنی، کراس اوور خودروی لاماری ایما به طور یک کراس اوور کامپکت شهری طراحی شده است که ساختاری نوآورانه و خلاقانه‌‌ای دارد. کراس اوور این خودرو به پیشرانه نوین و قدرتمند و به سیستم پرخوران توربو با قابلیت پاشش مستقیم سوخت (GDI) مجهز است که همین موضوع باعث شده تا بتواند در مقابل رقبای نوظهور خود هنرنمایی کند. این خودرو به جهت افزایش قدرت به سیستم‌های کمکی توربو و GDI مجهز بوده و کسب استاندارد آلایندگی رده یورو ۵ از جانب این پیشرانه یکی از ویژگی‌های مهم لاماری ایما به‌شمار می‌رود.

  •     موتور: ۱/۵ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی
  •     نحوه تزریق سوخت: الکترونیکی با پاشش مستقیم (GDI)
  •     قدرت موتور: ۱۹۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
  •     گشتاور: ۲۸۵ نیوتن متر در ۱۵۰۰ ~ ۴۰۰۰ دور در دقیقه
  •     گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه تَر (WDCT)
  •     استاندارد آلایندگی: یورو ۵
  •     سیستم تعلیق جلو: مستقل مک فرسون
  •     سیستم تعلیق عقب: مستقل مولتی لینک
  •     ظرفیت مخزن: سوخت ۵۵ لیتر
  •     ابعاد به میلیمتر: ۴۵۶۵ طول — ۱۸۶۰ عرض — ۱۶۹۰ ارتفاع — ۲۷۱۵ فاصله دو محور
  •     وزن: ۱۵۵۰ کیلوگرم

امکانات و آپشن‌های لاماری ایما

امکانات و آپشن‌های لاماری ایما

با بررسی کاتالوگ خودروی لاماری ایما می‌توانید مشاهده نمایید که این خودرو از ویژگی‌ها و آپشن های بسیار متنوع و کار‌آمدی از جمله سیستم نگه ‌دارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، سیستم تهویه اتوماتیک با پاک ‌سازی هوای کابین، ترمز کمکی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص صدا، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، صندلی برقی راننده ۶ حالته، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی و فرمان کمکی برقی برخوردار می‌باشد.

مشخصات ایمنی لاماری ایما

تست تصادف لاماری ایما

در ۱۶ ژوئن سال جاری، مرکز تحقیق و تکنولوژی خودروی چین نتایج تست تصادف خودروهای جدید را منتشر کرده که در میان آن نام دانگ فنگ T5 EVO نیز دیده می‌شود. بر اساس این گزارش، لاماری تست‌های برخورد کامل از رو‌به‌رو، تست کمربند ایمنی، برخورد از کنار، برخورد ۴۰ درصدی از جلو، محافظت از عابرپیاده و تست ترمز اتوماتیک را پشت سر گذاشته است. در این آزمایش‌ها، لاماری توانسته در محافظت از سرنشینان، محافظت از عابر پیاده، ایمنی فعال و آزمایش‌های دیگر نتایج خوبی را کسب کند و یکی از بهترین‌ها در کلاس خود باشد. بر اساس گزارش موسسه تست تصادف چین، لاماری با ۶۵/۵۳۱ امتیاز و نمره ۹۳/۶۲ درصدی موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از این موسسه شده است.

در مورد بررسی مشخصات ایمنی خودروی لاماری ایما باید در نظر داشته باشید که آزمون رانندگی این خودرو به صورت کامل در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در نتیجه این آزمایش، مشخص شد که شتاب‌گیری خودرو به کمک پیشرانه توانمند ساخت میتسوبیشی، بسیار سریع است و به جهت داشتن وزن نسبتاً کم آن در مقابل برخی از رقبا، می‌تواند عملکردی سریع‌تر و پایدارتر از خود نشان دهد.

*****

 

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی