افزایش قیمت خودروی لاماری ایما برای سال ۱۴۰۲

افزایش قیمت خودروی لاماری ایما برای سال ۱۴۰۲

در پی افزایش قیمت قطعات و کمبود ارز نیمایی، لاماری ایما ۲۵٪ گران خواهد شد.

کشف قیمت لاماری در بورس کالا ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

شرکت آرین پارس موتور نخستین محصول خود یعنی کراس اوور لاماری ایما را سال گذشته معرفی و به بازار ایران عرضه کرد و با استقبال خریداران در چند ماه گذشته تنها از طریق بورس کالا اقدام به فروش این خودرو نموده است. در آخرین عرضه انجام شده تاکنون، این شرکت لاماری ایما را در چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۱ با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان در بورس کالا عرضه نمود.

با این حال قیمت پایه این خودرو با قیمت کشف شده در عرضه‌های بورس کالا شکاف فاحشی دارد بطوری که در عرضه اخیر، این خودرو در بورس کالا با میانگین بیش از ۱/۹ میلیارد تومان کشف قیمت شده است.

آمار معاملات لاماری ایما در بورس کالا ۱۴اسفند۱۴۰۱

نمایی از فضای داخلی لاماری ایما

حالا شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شرکت آرین پارس موتور به وزارت صمت اعلام کرده عرضه اسفند ماه لاماری ایما، آخرین عرضه این خودرو با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان بوده و دور بعدی فروش لاماری ایما، با افزایش قیمت ۲۵ درصدی همراه خواهد بود.

از آنجایی که لاماری ایما به صورت SKD به ایران می‌آید و در کارخانه آرین پارس موتور مونتاژ می‌شود، قیمت این محصول وابستگی بالایی به نرخ ارز دارد. این وابستگی در حالی است که شرکت‌های تولیدکننده با مشکل تامین ارز نیمایی مواجه هستند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تامین‌کنندگان قطعات داخلی این خودرو نیز که خود مواد اولیه را به ایران وارد می‌کنند نیز با همین مساله دست به گریبانند و آن‌ها نیز به دنبال افزایش قیمت قطعات هستند.

بدین ترتیب لاماری ایما در سال جدید (۱۴۰۲) احتمالا با قیمت مصوب (قیمت پابه عرضه در بورس کالا) حدود یک میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد قیمتی که همچنان اختلاف قابل‌توجهی با قیمت‌های معاملاتی خودرو در بورس کالا دارد.

 

سایر مطالب:

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی