لاماری ایما فول آپشن و هیبرید

لاماری ایما فول آپشن و هیبرید

ایما فول آپشن و لاماری هیبریدی، خودروهای جدید آرین موتور برای سال ۱۴۰۲ هستند که از نظر امکانات و عملکرد فنی تا حدودی با مدل فعلی تفاوت خواهند داشت.

لاماری ایما هیبرید

بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰،  لاماری ایما توسط آرین موتور رونمایی شد و به شدت مورد توجه قرار گرفت. سبک طراحی خاص و توانایی فنی قابل قبول، شهرت این کراس‌اور چینی را افزایش داد. لاماری ایما باوجود قیمت نسبتا گران، هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژ ایران در بازار است. فورتنینگ T5 EVO دانگ فنگ با نام تجاری لاماری ایما به بازار کشورمان رسیده است. آرین موتور، پس از سال‌ها واردات خودروهای متیسوبیشی و DS، حالا عرضه‌کننده لاماری ایما محسوب می‌شود.

ظاهرا برای علاقه‌مندان خرید مدل گران‌تر در ایران، به‌زودی نسخه‌ی فول‌آپشن و هیبرید به سبد آرین موتور اضافه می‌شود. تجهیزات این خودروها هنوز مشخص نیست اما ظاهرا در بحث ایمنی، نسبت به لاماری معمولی برتری خواهند داشت.

لاماری ایما فول آپشن

لاماری ایما فول آپشن

لاماری ایما فول آپشن که اردیبهشت ۱۴۰۲ عرضه می شود، به پیشرانه ۱/۵ لیتری توربوشارژر TGDi سری 4A91 میتسوبیشی مجهز است و ۱۹۵ اسب بخار را با  گشتاور  ۲۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) است و توان را به چرخ های جلوی ایما منتقل می کند.

تیپ فعلی ایما که در کارخانه آرین پارس موتور مونتاژ می شود به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سقف پانورامای برقی، صندلی برقی راننده، تهویه اتوماتیک، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه ای، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، سنسور نور، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی، کروز کنترل، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرپایینی، آینه تاشو برقی، سامانه پاکسازی هوای کابین، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… مجهز است.

تیپ فول آپشن لاماری ایما در کنار این امکانات به صندلی برقی شاگرد، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، جلو آمپر دیجیتال جدید، نور بالای اتوماتیک، چراغ LED جلو، سنسور باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، اخطار برخورد از جلو، حالت تیپ ترونیک جعبه دنده، درِ صندوق عقب برقی، سامانه اجسام متحرک در هنگام پارک خودرو، سامانه DOW، دوربین ۳۶۰ درجه و… مجهز خواهد بود.

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید از نظر سبک طراحی فیس لیفتی را تجربه کرده و قرار است تا با یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژر و یک پیشرانه الکتریکی به بازار بیاید. این خودرو که با داخلی سازی حدود ۲۰ درصد در کارخانه آرین پارس موتور مونتاژ خواهد شد، قدرت ترکیبی حدود ۲۵۵ اسب بخار را با گشتاور نزدیک به ۴۰۰ نیوتن متر را در اختیار دارد. گفته می شود که سطح امکانات ایما هیبرید نزدیک به نسخه فول آپشن بنزینی است.

آرین پارس موتور همانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی داخلی توانسته به رقم تولید قابل قبولی دست یابد. این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۱ هدف تولید ۴ هزار دستگاه را برآورده ساخت و قصد دارد در سال ۱۴۰۲، این رقم را به ۱۰ هزار دستگاه افزایش دهد. واردات ۵ هزار خودروی خارجی نیز جزو برنامه‌های آرین پارس موتور در سال آینده محسوب می‌شود. بدین ترتیب گروه صنعتی آرین در سال ۱۴۰۲ به سهم قابل‌توجهی در بازار دست پیدا می‌کند و امیدوار است با این رقم عرضه، تأثیر بسزایی در تنظیم بازار داشته باشد.


سایر مطالب:

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
تجدید کد امنیتی

وبلاگ تخصصی لاماری | LAMARI WEBLOG

وبلاگی برای انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به خودروهای لاماری (LAMARI) محصول شرکت آرین پارس موتور

رفع مسئولیت:
اطلاعات ارائه شده در این وبلاگ با توجه و دقت فراوان جمع‌آوری و ارائه می‌گردد اما با اینحال تمام مسئولیت و ریسک استفاده از آنها بر عهده خواننده خواهد بود و نویسندگان این وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب استفاده از آن و هرگونه مشکلی بعدی را بر عهده نمی‌گیرند.
این وبلاگ ارتباطی با شرکت آرین پارس موتور ندارد.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها
بایگانی